mandag den 5. december 2011

Kollega-hygge

Vi skal holde Teammøde, på arbejde, i morgen. Jeg tilbød, at lave noget til mødet. Jeg har lavet noget sundt - nemlig gulerodsboller. For jeg har haft en rigtig god fri dag, simpelthen dejlig, hvor jeg er blevet færdig med at pynte til jul og slappet af i mit rum.


De er nemme at lave, så her har du opskriften.

Gulerodsboller (24 stk.)

5,5 dl lunkent vand
50 g gær
½ tsk. salt
2 spsk. olie
250 g gulerødder, skrællet vægt
1,5 dl solsikkekerner
1000 g mel

Pensling:
1 æg

Gulerødder skrælles og rives groft.

Gæren røres ud i lunkne vand og det hele blandes og æltes godt.
Hæver lunt og tildækket i ca. 1 time.

Formes til 24 boller, fordelt på 2 plader.
Efterhæver 20 minutter.

Rigtig god fornøjelse.
Bollerne pensles og bages ved 210 grader i 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar